5. května 2014

Výměnný pobyt - německý Dortmund

Zdravím,
Dnes přidávám dlouho slibovaný článek o výměnným pobytu v Dortmundu, který se uskutečnil od 31.3 do 6.4. Dohromady jsme skoro den strávili ve vlaku, takže jsme "šprechtili" a "speakovali" 6 dní. Sice nám německé prostředí není cizí, ale přeci jenom pár rozdílů například v tom, že neznají bačkory, kolo není sport, ale dopravní prostředek, každý je fotbalový fanoušek, místo sklepů mají "útulné" pokoje, málo topí a moc nejedí (aspoň před námi :D).
V neděli jsme vyráželi v sestavě 6ti lidí + učitelka z Liberce vlakem. Po 8 hodinách ve vlaku jsme dojeli na místo, kde na nás čekali němečtí "kamarádi" a jejich rodiče (Na mě pouze můj hostitel a jeho máma). Trošku jsem ze seznámení měla strach, naštěstí na začátku byli všichni příjemní. Po příjezdu do 2 patrového domku na mě čekal pokoj ve sklepě, sice krásně zařízený, ale pěkně studený. Po vybalení pár věcí jsme grilovali a seznámila jsem se s dalšími členy rodiny (s tátou a sestrou), a poté se dívali s anglickými titulky na film.
Druhý den jsme ráno odjížděli na snídani do školy, kde jsme se seznámili s německou učitelkou. Ve škole jsme strávili asi 4 hodiny. Nikdo se nás na nic nevyptával a učitelé si nás ani nevšimli. Po škole jsme jeli k fotbalovému stadionu Borussia Dortmund, který má kapacitu 80.000 diváků. Společně jsme se všichni naobědvali místní specialitou - currywursty a následovala prohlídka stadionu, dokonce jsme se podívali i do šaten a k fotbalovému hřišti. Pro nás holky to zrovna extra zábava nebyla, ale fotbalem se chlubí, i když fotbal zrovna 3x nemusím, tak jsem prohlídku zvládla. 
Náš úterní den začal opět školou, kde jsme byli také 4 hodiny jako předchozí den. Po škole náš čekalo trochu sportu v horolezeckém centru. Ačkoliv mám strašný strach z výšek, překonala jsem to, a pak jsem vylezla asi 5x až nahoru. Dokonce jsem jako začátečník zdolala stěny obtížnosti 5, což jsem byla pyšná! Po uplynutí 3 hodin jsme jeli rezervovat stůl do místní hospůdky, protože nás večer čekal fotbal (zase :D). Do postele jsme se dostali okolo 12 hodiny.
Ve středu jsme se po hodině dvoupatrovým vlakem dostali do Kolína nad Rýnem, kterým nás provedla průvodkyně. Po prohlídce na nás čekalo 500 schodů na vrchol katedrály, pohled byl neuvěřitelný! Poté jsme měli 3-4 hodinky rozchodu. Já strávila rozchod se spolužačkou focením, obědem a pokouknutím po pár krámkách. Po příjezdu do Dortmundu jsme se opět vydali na fotbal do venkovní hospůdky a to zrovna moc teplo nebylo. Opět jsem se dostala ve 12 do postele.
Ve čtvrtek už jsem byla trochu víc nervózní jela jsem na výměnný pobyt s tím, že si popovídám cizím jazykem, ale můj "parťák" byl tichý jak voda, ale naštěstí na nás čekal celý den v lyžařském zastřešeném centru, kde jsem se seznámila s partou holanďanů, kteří byli skutečně skvělý!!! Bohužel jsme okolo 4 odjížděli a vyrazili na nákupy (konečně).
V pátek jsme se opět podívali do školy, ale naštěstí jen chvilku, kde jsem se seznámila s italkama, kteří byli také na vyměnném pobytu. Poté jsme jeli autobusem s otevřenou střechou na prohlídku po městě. Naše cesta končila ve Westfálském parku, kde jsme se výtahem dostali na vrchol televizní věže - zvanou Florian. Z vysílače byl krásný výhled na celý Dortmund, poté jsme jeli "k nám" se spolužačkou a jejím "patronem" a u nás jsme také spali. 
Den D nastal v sobotu. Měl to být plán v rodině, ale z plánu v rodině jsme byli asi 4 hodiny na bowlingu, a pak mě se spolužačkou vzali naši "kamarádi" na německou houseparty, nejen, že s námi nikdo nekomunikoval, nikdo nás nepozdravil ani neřekl kam si máme sednout, ale dokonce z nás všichni měli strašnou srandu a nedali nám ani celý den najíst, tudíž jsme se šli projít do nedalekého městečka, kde jsme se najedli a dostali se zpátky za nimi, po hodině čekání před opuštěným barákem konečně banda dorazila a ještě nás napodobovala a řvala na nás, že se vrátí za hodinu a že máme počkat před barákem (v zimě). To už na mě bylo dost, a tak jsme šli ke stanici metra, která byla asi 100 m od baráku, za chvíli za námi přišli, a poté nás ztratili ve městě v 11 večer (nebyla to anše chyba, chodili hrozně rychle), když jsme měli druhý den v 8 ráno odjíždět. Po 4 hodinách na nádraží bez peněz, mobilu a mapy jsme konečně zahlédli kluky, kteří ještě byli vysmátý, bylo mi jasný, že něco není v pořádku, a také, že nebylo. Dorazili jsme zpátky k domu, kde se konala párty, před barákem na nás čekala máma jednoho z kluků, která na nás hystericky začala řvát, když jsme nechápavě konečně nasedli do auta ještě nám sprostě nadávala a napodobovala nás. My se spolužačkou jsme vůbec nevěděli co se děje, a tak jsme po vyčerpávající cestě dojeli do hotelu, kde bydlela naše učitelka. Tam nás německá maminka vykopla a došlo nám, že nás vyhodila z baráku. Nechápali jsme proč, ale to nám došlo po noci v jedné malé místnůstce s učitelkou. Bylo to protože rodičům kluci nakukali, že jsme utekli do města (určitě by jsme bez peněz v noci utekli do města). Druhý den pro mě přijela má "náhradní maminka" s tím, že mám půl hodiny na sbalení. Neumíte si představit jak šťastná jsem odjížděla domů!
Když to zhodnotím rozhodně nikomu nedoporučuji výměnný pobyt v Německu, nejen, že jsou němci strašně lakomý a celý den mi nedávali najíst, ale ještě mi dali pokoj snad v jediný části, kde se netopí a nevycházeli nám vstříc v denních plánech. Uznávám, že byli i světlý chvilky, ale dodnes na Německo vzpomínám hodně špatně a ještě dlouho budu!!
Předem se omlouvám za některé fotky, něco je focené zrcadlovkou, něco mobilem a ostatní školním foťákem.
Máte někdo zkušenosti s výměnným pobytem, kde? 
Německý stadion




wesfálský park

televizní věž

výhled z televizní věže

westfálský park

katedrála

město Kolín



Katedrála 2

naše grupa 

menší naměstíčko v Kolíně


Kolín při pobřeží Rýnu

Rýn





pobřeží Rýnu


Pobřeží Rýnu, park

Pohled na Rýn z katedrály

úplný vrchol katedrály

zvon v katedrále




kolínské uličky

krámky s botami v Kolíně



cestování vlakem 


na tiskovce ve stadionu

na horolezecký stěně, už jsem skoro v cíli :D


V lyžarské hale

Okružní jízda po Dortmundu

9 komentářů:

  1. Jéj, závidím ti taký výmenný pobyt :) Ja som taký nezažila ale určite by som sa rada pozrela do Nemecka niekedy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to fajn, až na naše hrozný parťáky no :/

      Vymazat
  2. Really nice photos! Love it ♥

    Feel free to my blog:
    http://maryannfashionn.blogspot.com/

    Kisses ♥

    OdpovědětVymazat
  3. vyzera to ako super skusenost!

    Pozyvam na giveaway o vlasovy balicek tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/05/kallos-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  4. Vymenné pobyty sú super ja som bola v Krakowe na celý semester :) V nemecku je to naozaj krasne

    OdpovědětVymazat
  5. Určite to bol nezabudnuteľný zážitok. Nikdy som nebola na výmennom pobyte, ale dúfam, že raz sa mi to podarí. Nemci majú asi veľmi radi futbal. :)
    Fashion Happenss

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to na hodně povedený pobyt, musela sis to užít.

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, máš moc hezký blog:) právě u mě probíhá giveaway, budu moc ráda, když se také zapojíš:)

    http://evelinkablog.blogspot.cz/2014/04/giveaway-nivea-body-shop.html

    OdpovědětVymazat